reklama

Násilie v rozprávkach..

Pozreli ste si niekedy so svojimi ratolesťami ich obľúbenú rozprávku? Ak nie, nájdite si niekedy čas a chuť a budete možno rovnako prekvapení ako ja...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)
Obrázok blogu
(zdroj: Blood The Last Vampire)

Keďže mám malú štvorročnú sestru, som občas "nútená" pozerať s ňou rozprávky. Zhodou okolností pozerá niektoré rozprávky, ktoré som sama videla ako štvorročná. Myslím si, že takmer každý pozná kreslený seriál o veľkej mačke a malej myške, večne sa naháňajúc a robiac si zle, kde na konci sú živí a zdraví, hoci myška mačku podpálila, zhodila na ňu 100kg závažie alebo mačka myške podstrčila bombu do jej myšacej diery.

Keď malá začala pozerať túto rozprávku, rada som si to s ňou pozrela, spomínajúc si aj po 15rokoch, čo sa stane, som sa na tom dobre bavila. Keď mi však môj miláčik z ničoho nič strelil jednu s päsťou po chrbte a začal sa na tom skvele baviť, už som trochu zneistela. Skúsila som sa na rozprávku pozerať detskými očami, resp. očami dospelej osoby, ktorá je zodpovedná za výchovu svojho mladšieho súrodenca. No, musím povedať, že moja obľúbená rozprávka z detských čias dostala pre mňa úplne iný rozmer. Celý dej tohto seriálu je o tom, ako si robia zle, dokonca až tak, že keby boli skutoční, tak by asi neprežili hneď prvú časť.
Nechápem tvorcov tohto seriálu, či nebrali ohľad na krehké detské duše, ktoré ešte celkom nevedia vnímať rozdiel medzi realitou a fikciou. No nielen v tejto rozprávke je násilie..

Takto vnímať som začala všetky rozprávky, ktoré si moja sestra rada pozrie. Až na dve tri rozprávky sú to absolútne braky, tie novodobé rozprávky pre deti. Priznávam, že si pozrie rozprávky nie pre jej vek, ale schválne som sa pozrela do programu televízii, čo ponúkajú deťom v predškolskom veku.
Cez týždeň nie je doobeda a ani poobede nič súce pre oko mojej sestričky. Jedine ak by chcela byť 
v budúcnosti detektívkou. V sobotu a v nedeľu sa už niečo nájde, ale podľa názvu neviem
usúdiť, o čom tá rozprávka je.Seriál s názvom "101 dalmatíncov" síce dáva tušiť, že to 
bude o krásnych psíkoch, no mňa už neprekvapí ani to, ak by tam boli čo i len náznaky
násilia. 

Pamätám sa, že sestra niekedy pozerala Tweenies alebo Gombíkovo, obe na STV. To prvé je veľmi pekný seriál, poučný a sestre sa veľmi páčil. Gombíkovo bolo tiež veľmi pekné, takisto poučné, len nechápem, prečo to prestali vysielať. To nemalo žiadnu 
sledovanosť,či ako? Je to škoda, pretože to malo iste väčšiu hodnotu ako to, čo teraz
dávajú pre deti na detských(!) televíznych staniciach.. 



Barbora Holbíková

Barbora Holbíková

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentkou FMK UCM, mám 21 rokov a pochádzam zo Serede.. Rada čítam, píšem, chatujem, chodím do múzeí, ale rada chodím so svojou partiou von, piť miešané nápoje a občas aj na disko si zatrsať a zaspievať:)) Možno sa to občas nezdá, ale som skôr introvert s miernymi sklonmi k exhibicionizmu.. viem stvárať veci aj s 0,00%o v krvi.. zväčša som taká ako na fotke:)) Zoznam autorových rubrík:  VzťahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu